direct/edit/grade

Advanced

DAVINCI RESOLVE advanced color

Kedves Érdeklődő!

Nagy örömünkre szolgál, hogy meghívhatunk Téged az első közös szervezésű Advanced Color Workshopunkra! Az Accelerator-tól eltérően ez a workshop többesszámban született, mert hiszünk abban, hogy több szakértő összefogásával még gazdagabb és átfogóbb tudást tudunk átadni.
Az Advanced Color 4x3 óra Láposi Dávid, 2x3 óra Horváth Levente, és extrán felvehető modulként 2x3 óra Szűcs András, valamint Tóth János szemléleteivel bővül.

Az Advanced Color Workshop nem csupán egy tanfolyam; ez egy kivételes utazás a Color science közérthető világába, ahol részletesen belemerülünk a legmodernebb color grading technikákba és elméletekbe. A kurzusunkat kifejezetten azok számára terveztük, akik már rendelkeznek tapasztalattal a színek kezelésében, és készen állnak arra, hogy tudásukat a következő szintre emeljék.

Olyan szintre emelünk, amit mi magunk is képviselünk!
— Legyen ez a szint bárhol. Holtig tanulunk! Tarts velünk!

Mit kínálunk?

  • Elmélyült tudás: Az Advanced Color Workshop során nemcsak a színekkel való munka művészetét és technikáit sajátíthatod el, hanem betekintést nyerhetsz a high-end produkciók kulisszatitkaiba is. Olyan speciális ismereteket nyújtunk, melyekkel garantáltan kiemelkedhetsz a szakmádban.

  • Személyes mentorálás: Levivel közösen személyesen vezetünk át a color grading rejtelmein, biztosítva, hogy minden résztvevő mélyreható válaszokat kaphasson a kérdéseire, és valódi, használható ismeretekkel távozzon.

  • Gyakorlatorientált lépések: Workshopunk hangsúlyosan gyakorlat-orientált, ahol saját projektanyagokon dolgozva tesztelheted és fejlesztheted újonnan szerzett készségeidet. Házi feladat továbbra sincs. A futó projektjeid viszont azonnal fejlődhetnek!

  • Közösségépítés: Célunk, hogy olyan szakmai közösséget hozzunk létre, ahol a résztvevők megoszthatják egymással tapasztalataikat, ötleteiket, és támogathatják egymás fejlődését.

Kinek ajáljuk az ADVANCED COLOR-t?

A workshopra elsősorban azokat várjuk, akik már rendelkeznek alapvető ismeretekkel a color grading területén, és legalább 30-50 projekt tapasztalatával büszkélkedhetnek. Ez az előfeltétel biztosítja, hogy minden résztvevő maximálisan profitálhasson az általunk nyújtott tudásból.

Gyere és csatlakozz hozzánk, hogy együtt fedezhessük fel a színekkel való munka legmélyebb titkait! Várunk szeretettel egy inspiráló, tudást és szenvedélyt árasztó kalandra, amely garantáltan új dimenziókat nyit meg előtted a color grading világában!

Üdvözlettel,
Láposi Dávid & Horváth Levi

The_color_Space_David_Laposi_2018_10_18_The_color_space_IMG_6863_88591_.jpg

csak Davinci Resolve-on !

A következő kurzus 2024. március 12-én, kedden indul.

Időpontok:

  • Március 12, Kedd, 18:00 - 21:00

  • Március 14, Csütörtök, 18:00 - 21:00

  • Március 19, Kedd, 18:00 - 21:00

  • Március 21, Csütörtök, 18:00 - 21:00

  • Március 26, Kedd, 18:00 - 21:00

  • Március 28, Csütörtök, 18:00 - 21:00 ​​

  • Április 02, Kedd, 18:00 - 21:00

  • Április 04, Csütörtök, 18:00 - 21:00

Egyszerre 6-8 fő részvételére van lehetőség.

Az Advanced Color Accelerator csak fizikális jelenléttel, a stúdióban indul.
Online jelenlétre, illetve az órák felvételére és utólagos megtekintésére sajnos nincs lehetőség.

  • 4x3 óra Dávid - Color science - Filozófia

  • 2x3 óra Levi - Bevezetés a Look development világába

  • 1x3 óra Andris - Filmlook (külön felvehető MODUL)

  • 1x3 óra János - Kalibráció (külön felvehető MODUL)

The_color_Space_David_Laposi_2018_10_18_The_color_space__MG_6918_6967_.jpg

TEMATIKA - frissítés alatt

Láposi Dávid:

Filozófia:

  • A filozófia, ami 50%-kal láthatatlanabbá tette a munkámat

  • Advanced color theory/philosophy
    (A megoldáshoz vezető út elemeinek fixálása, LIFT gamma GAIN) 

  • 8 lépcső, aminek ismerete irányítja a kezed, és a globális gondolkodásmód

  • Lut vagy nem LUT
    (Üzleti célok és igények beépítése a workflow-ba)

  • Mi a kiindulópont? Miért fontos? Mi a valóság? Mi a helyes kép?

Üzleti tippek:

  • Az óradíj kialakítása, kommunikációja
    (Eszköz és emberi erőforrás különböző munkafolyamatoknál, szabadúszóként és céges szinten)

  • Red flagek az ügyfeleknél
    (Bizalom, irány = elégedett ügyfél)

  • Hogyan kerülöm el a redundáns helyzeteket, hogyan mászom ki a gödörből, de inkább hogyan nem esem bele?
    (Az én monitoromon is így fog kinézni?)


Képelemzés:

  • Mindenki filmes/tiszta képet akar, de valóban a color erre a megoldás?
    "Lower your expectations."

  • A referenciakép fontossága, elemzése. Mi van a referencián? Mi van a fordítottan?
    A kommunikáció a kulcs a sikeres együttműködéshez.

  • Dolgozz/gondolkozz fotografikusan!
    Változz úgy, mint ahogy a szenzor adatrögzítése változik a setben, a fény hatására.

  • Különböző kamerák, különböző color science, különböző objektívek

  • Szubsztraktív gondolkodás

  • Beszéljünk az analóg filmgyártás termékeiről: Glow, Grain, Halation, Film Breath és Gate Weave, Film Damage es ezek emulálásáról 

HDR:

  • Micsoda a HDR? Mire jó, mire nem?

  • Mi az a NIT? Mi az a Dual LCD, Oled, Quantum Dot és társai?

  • YouTube és Vimeo HDR (kontrollált és automatikus HDR)

  • rec2020, PQ, HLG, rec2100, ST2084, DCI-P3, gamut limitáció

Color Management fontossága:

  • ACES
    (Problémák és megoldások. Hol menedzseljek? Projekt vagy individual alapon?) 

  • VFX shotok helyes kiadása a workflow ismeretében?

  • Color space transform lépésről lépésre. Mi mit jelent?

  • DaVinci Wide Gamut Intermediate. Mire alkalmas és mire nem?

Advanced Resolve ismeretek:

  • Dailies kreáció kamerától a vágásig (adatmentés, CDL, QC, szinkron, transzkód, feltöltés)

  • Textúra manipuláció
    (Zajszűrés mesterfokon)

  • Halation, Blooming, Softglow, Texture pop, Contrast pop 

  • Expozíció még egyszer (mert sohasem elég!)
    Kontrasztarány változása az ISO tekergetésével 

  • Printer lights, White balance vs Color head

  • Davinci Cloud


Horváth Levente

Mi az a LOOK/LUT development ? Milyen fő részekből áll? Mi az a középszürke és miért fontos nekünk kreatív color space létrehozásánál? Mi az a color korrekció, color grading, color timing, illetve miért korlátozottak a lehetőségeink a Davinci Resolve alapeszközeivel, ha makroszintű look fejlesztés a cél?

DCTL speciális custom eszközök létrehozása, megértése

  • Mi az a 3x3, 6x3, 3x10, 3x20 mátrix ?

  • Mi az a Tetrahidrál transzformáció?

  • X vs Y görbék, Color Warper

  • DCTL-ek működésének részletes ismertetése

  • Piackutatás
    (Milyen eszközök állnak rendelkezésünkre a piacon? Ezek tesztelése, koncepciójuk ismertetése, majd szembeállítása a natív tool-okkal.)

Fejlesztői környezet beállítása

  • Mi az a LUT? Hogyan tudom ezeket személyre szabni? Milyen korlátokat állít elénk? Hogyan tudom stressztesztelni őket? 

  • Mi az a kreatív tonus görbe?  S-curve, technikai-kreatív roll-off, toe, shoulder. stb.

  • A kameránk szenzorától a monitorunkig való utazás pontos és részletes megértése

  • Beszéljunk a professzionális split toning technikáról! 

  • Mi az a szubtraktív szaturáció? Vagy éppen a nem lineáris telítettségi görbék? 
    (Különböző color modellek összehasonlítása)


EXTRA MODUL 01:
Szűcs András: Filmlook

Mi az alapvető különbség az analóg film és a digitális képalkotás között? Hogyan közelíthetjük meg a hagyományos film esztétikáját digitális eszközökkel?

  • Videoklipek látványvilága: A modern videóklipes piac jellemzői és azok hatása a color gradingre. Szűcs András megosztja, hogyan alakította ki saját stílusát ezen a területen.

  • Személyes brand építése a look-on keresztül: Hogyan hozzunk létre és tartsunk fenn egyedi látványvilágot, ami elismerést szerez a piacon?

  • Komfortzóna és ügyfélreakciók: Stratégiák az ügyfelek biztonságérzetének növelésére új és progresszív látványvilágok bemutatásakor.

  • Teal and orange look: A világszerte népszerű színkontrasztos megközelítés alkalmazása és annak pszichológiája.

  • Ügyfélkezelés: Kommunikációs technikák és stratégiák az ügyfél elvárásainak kezelésére és az együttműködés javítására.

  • Filmlook karakterisztikák: A digitális felvételek film-szerűségének technikai aspektusai, mint a szaturáció, kontraszt, textúra, és a szemcsézettség kezelése.

  • A digitális workflow kihívásai: Hogyan integráljuk a filmlook elemeket a digitális post-produkciós munkafolyamatba, miközben figyelembe vesszük a modern digitális kamerák adottságait?

  • A változatosság és adaptáció fontossága: Személyes tapasztalatok és tanácsok arra vonatkozóan, hogy miként maradhatunk rugalmasak és kreatívak, gyorsan változó piaci körülmények között.

EXTRA MODUL 02:
Tóth János: Kalibráció

Bevezetés a monitorok kalibrálásának fontosságába és alapelveibe. Miért elengedhetetlen a pontos színreprodukció?

  • Paneltípusok ismertetése: A különböző monitor panel típusok (IPS, TN, OLED stb.) jellemzői és hogyan befolyásolják a kalibrációt.

  • Kalibráló szoftverek és hardverek: Áttekintés a piacon elérhető legnépszerűbb kalibráló eszközökről és szoftverekről, azok előnyeiről és hátrányairól.

  • Gyakori kalibrációs problémák: Tipikus kihívások és problémák, amelyek a kalibrálás során felmerülhetnek, valamint azok megoldásai.

  • Kalibrációs eredmények értelmezése: Hogyan olvassuk és értelmezzük a kalibrációs jelentéseket? Mi számít elfogadható eredménynek?

  • Piaci áttekintés: Tanácsok és tippek a professzionális monitor vásárlásához. Melyik típusú monitorok a legmegfelelőbbek különböző alkalmazásokhoz?

  • Panel sajátosságok és megoldások: Hogyan kezeljük a különböző paneltípusok specifikus problémáit? Útmutató a leggyakoribb panelhibák kiküszöbölésére.

  • Professzionális monitorok értéke: Megértheti-e a befektetést egy high-end monitor? Az ár/érték arány elemzése a kalibrálás kontextusában.

  • Kalibrálás hatékonysága: Mennyi időt és erőfeszítést igényel egy monitor megfelelő kalibrálása? Tippek és trükkök a folyamat gyorsításához.

  • Televíziók és monitorok LUT-box nélküli kalibrálása: Praktikus útmutató a televíziók és monitorok otthoni kalibrálásához, speciális eszközök nélkül.


Magamat nem mutatnám be, de itt vannak barátaim.

Horváth Levente -
colorist, Show LUT Designer

Colorist munkáim során mindig is nagyon fontosnak tartottam az egyedi kinézet létrehozását. Viszont elég hamar szembesültem vele, hogy színkorrekciós eszközökkel, illetve gondolkodásmóddal nem lehet létrehozni olyan makro szintű look módosító transzformációt, ami nem törik meg 2000 felvétel után sem.

Az Advanced Color-ban betekintést nyújtok a look development világába, eszközeibe és alapelveibe. A cél nem más, mint létrehozni egy olyan kreatív színteret, amelyen minden képünk áthalad, majd megérkezésnél egy egységes egyedi kinézetet kapnak, amely megegyezik vagy legalábbis közelebb visz a kreatív célunkhoz.

Emelett kiemelt figyelmet fognak kapni a DCTL-ek (Davinci Color Transform Language), ami segítségével egyéni eszközöket lehet létrehozni, amelyek feloldhatják a natív eszközök limitációit, vagy éppen egyszerűsíthetik a komplex eszközöket/folyamatokat.

Szűcs András
colorist - film look

"Mindig is érdekelt a fényelés, így erős alapokkal érkeztem Dávidhoz, de nem gondoltam volna, hogy az egyes elméleti részek ennyire fejlesztik majd a látásmódomat. Az azóta eltelt három év alatt csaknem 60+ magyar előadó csaknem 200+ klipjét volt alkalmam finish-elni. A Magyar klipszemlén 2022-ben remek csapatok részeként, majdnem minden kategóriában volt lehetőségem díjat, díjakat átvenni."

A közelgő Advanced Color Workshop során arra vállalkozom, hogy megosztom veletek azokat a módszereket, amelyekkel a videóklipes művészet sajátos látványvilágát hozzuk létre, az itthoni trendek megértésétől kezdve a filmlook mélyreható elemzéséig. Különös hangsúlyt fektetek arra, hogyan alakítsuk ki és őrizzük meg saját, egyedi stílusunkat a "Legyen a neved a look-od" elv mentén, valamint arra, hogyan kezeljük az ügyfelekkel való kommunikációt és a projektek során felmerülő kihívásokat.

Az Advanced Color során nemcsak elméleti ismereteket osztok meg veletek, hanem konkrét, gyakorlati példákon keresztül mutatom be, hogyan valósíthatók meg ezek a technikák a valós projektjeinkben. Célom, hogy a résztvevők képesek legyenek önállóan navigálni a színek és a fények összetett világában, és képessé váljanak saját látványviláguk kialakítására és finomítására.

Tóth János
digital specialist

Tóth János vagyok, digital specialist, aki a monitorok világában találta meg a hivatását. Mint kalibrátor, az én feladatom, hogy a digitális képek a lehető legpontosabban jelenjenek meg a képernyőkön. Évek óta foglalkozom különféle típusú monitorok kalibrálásával, legyen szó munkaállomásokról, professzionális képszerkesztő eszközökről vagy akár otthoni televíziókról.

A precízió iránti szenvedélyem vezetett ahhoz, hogy részt vegyek és később előadóként közreműködjek számos szakmai workshopon, ahol a kalibrálás művészetét és tudományát osztom meg. A kalibrálás nemcsak a színek pontos beállítását jelenti számomra, hanem azt is, hogy hogyan hozzuk ki a legtöbbet a technológiából, hogy a végeredmény hűen tükrözze a kreatív szándékot.

A közelgő Advanced Color-on bemutatom a monitor kalibrálásának legfontosabb aspektusait, a paneltípusok sajátosságaitól kezdve a piaci trendeken át a kalibrálási folyamat gyakorlati oldaláig. Célom, hogy minden résztvevő képes legyen megérteni és alkalmazni a kalibrálás alapjait, hogy a munkáik a lehető legjobban tükrözzék a valós színeket és részleteket.

 
The_color_Space_David_Laposi_2018_10_18_The_color_space__MG_6916_82538_.jpg

Részvételi díjak

 

Advanced Workshop 6-8 fős létszámmal: 6x3 alkalom. Alkalmanként 3x60perc. Három héten át este 18:00 és 21:00 között
6 alkalom 289.000 Ft. + áfa

Az első Advanced Color:

18 óra, 20% induló kedvezménnyel: 229.000 Ft.

Külön és egyben felvehető modulok:

MODUL 01: + 48 000 Ft

MODUL 02: + 48 000 Ft

Mit adunk át az Advanced Coloron?

Összesített, csaknem 8 év color tapasztalat, évente nem kevesebb, mint 500+ effektív óra fényeléssel. 4x3 óra + 2x3 óra + 2x3 óra külön felvehető modulként.

  • 2024 frissített basic/template resolve projekt

  • 3 általam aktívan használt NOD-tree (Globális döntések összessége az anyag és a budget ismeretében)

  • Still képgyűjtemény (Film emuláció, Color harmónia filmekben, ARRI bőr referencia)

  • Egyedileg és internacionálisan fejlesztett DCTL-ek, amik meghaladják/egyszerűsítik a Resolve natív eszközeinek eredményességét

  • Egyénileg fejlesztett moduláris ShowLUT (a nagy kamerateszt végeredménye) DCTL

Magánszemélyek és cégek számára is biztosított a hivatalos ügymenet. A feltüntetett árak nettó árak.

Ha jelentkeznél, kérlek írj a david.laposi@gmail.com-ra!